Fiind vorba de o prezentare, un aspect crucial este publicul căreia i se adresează.
Așa că atunci când vorbești într-un mediu academic, pentru un public specializat, este esențial să ții cont de profilul și de așteptările auditoriului tău.
Cele mai comune prezentări în mediu academic sunt susținerile de licență sau dizertație și prezentările în cadrul conferințelor. Pentru că fiecare implică chestiuni specifice, le voi dedica câte un articol separat.
Ce vreau să tratez mai departe sunt câteva aspecte care sunt valabile pentru aproape toate prezentările susținute în mediul academic.
Vocabularul va fi specific fiecărui domeniu in parte. Într-un fel va vorbi un om de marketing și într-un alt fel va vorbi un finanțist.
De multe ori este indicat să definești termenii utilizați, mai ales dacă e vorba de termeni generali, de genul "calitate" sau de termeni extrem de tehnici ca "rata de solvabilitate".
Încearcă să folosești, în măsura posibilităților, termenii consacrați din limba în care faci prezentarea. Adică, într-o prezentare în limba română, nu îți bombarda audiența cu termeni sofisticați din limba engleză, dacă există echivalentul românesc. Nu abuza nici de paranteze pentru a prezenta termenii în alte limbi.
De ce e important aspectul vocabularului? Pentru că un limbaj coerent și fluent în limba romană dar și corect din punct de vedere tehnic este un aspect foarte important pentru recepționarea mesajului tău de către audiență.
Recomandarea mea ar fi să păstrezi o ținută serioasă și un ton al vocii adecvat. În plus, evită orice fel de termen din jargon, argou sau onomatopeele. Expecție fac prezentările lingviștilor despre noile găselnițe literare de pe rețelele sociale.
Ai grija să îți lași suficient timp la finalul prezentării pentru a tranzmite clar acest mesaj. Eventual foloseste o tehnică de recaptarea a atenției dacă este necesar, înainte de a o prezenta.
Mesajul tău cheie - adică aceea idei / idei pe care vrei să le întipărești în minte audienței - este necesar a fi prezentat de cel puțin două ori pe parcursul prezentării: la început și la sfârșit. Ai grijă ca mijlocul prezentării să susțină mesajul tău cheie.
Așa că atunci când vorbești într-un mediu academic, pentru un public specializat, este esențial să ții cont de profilul și de așteptările auditoriului tău.
Cele mai comune prezentări în mediu academic sunt susținerile de licență sau dizertație și prezentările în cadrul conferințelor. Pentru că fiecare implică chestiuni specifice, le voi dedica câte un articol separat.
Ce vreau să tratez mai departe sunt câteva aspecte care sunt valabile pentru aproape toate prezentările susținute în mediul academic.
- Limbajul de specialitate
Vocabularul va fi specific fiecărui domeniu in parte. Într-un fel va vorbi un om de marketing și într-un alt fel va vorbi un finanțist.
De multe ori este indicat să definești termenii utilizați, mai ales dacă e vorba de termeni generali, de genul "calitate" sau de termeni extrem de tehnici ca "rata de solvabilitate".
Încearcă să folosești, în măsura posibilităților, termenii consacrați din limba în care faci prezentarea. Adică, într-o prezentare în limba română, nu îți bombarda audiența cu termeni sofisticați din limba engleză, dacă există echivalentul românesc. Nu abuza nici de paranteze pentru a prezenta termenii în alte limbi.
De ce e important aspectul vocabularului? Pentru că un limbaj coerent și fluent în limba romană dar și corect din punct de vedere tehnic este un aspect foarte important pentru recepționarea mesajului tău de către audiență.
- Caracterul formal
Recomandarea mea ar fi să păstrezi o ținută serioasă și un ton al vocii adecvat. În plus, evită orice fel de termen din jargon, argou sau onomatopeele. Expecție fac prezentările lingviștilor despre noile găselnițe literare de pe rețelele sociale.
- Referințele științifice
- Claritatea mesajului
Ai grija să îți lași suficient timp la finalul prezentării pentru a tranzmite clar acest mesaj. Eventual foloseste o tehnică de recaptarea a atenției dacă este necesar, înainte de a o prezenta.
Mesajul tău cheie - adică aceea idei / idei pe care vrei să le întipărești în minte audienței - este necesar a fi prezentat de cel puțin două ori pe parcursul prezentării: la început și la sfârșit. Ai grijă ca mijlocul prezentării să susțină mesajul tău cheie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu